ö

att alltid springa,
behöver inte betyda,
att alltid smita.
Smyga iväg från rädslan,
hoppas att ingen ska förstå,
att man är rädd för ensamhet.
Att man är rädd för att,
bli lämnad,
ensam kvar.

att alltid springa,
behöver inte betyda,
att,
jag är tjejen,
som aldrig vågar vara,
någon annan.


att alltid springa,
behöver inte betyda,
att jag alltid är rädd.
det gör det inte.

att springa,
betyder för mig,
att vara stark.
man blir stark,
jag blev stark
(tror jag)

för nu har jag,
sprungit så många gånger,
att ingen hinner ikapp mig,
när jag har som mest fart.

ingen kan stanna,
mig.
för jag har sprungit så många gånger,
att jag inte känner,
något längre.

jag springer så bra,
att jag glömmer bort,
allt annat,

så jag,
jag stannade nyss,
för några timmar sedan.
ja,
då stannade jag,
för att se om någon följde efter.

o jag såg inte det då,
men jag vet att jag kommer,
se det,
om jag inte springer,
iväg från det,
längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback